Navigáció

· Kép beküldése
· Regisztráció
Akciónk folytatódik!

Gyűjts össze 5 db, békés halas azonos fajta napijegyet és hozd vissza.
A hatodik alkalommal megvendégelünk egy horgászatra.

További információ:

Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Ismét találkoztunk a ragadozó(so)kkal!

Ismét találkoztunk a
ragadozó(so)kkal!

…….és ha már találkoztunk, akkor „versenyeztünk” is családias formában.
Kitaláltuk, múlt vasárnapra kellene egyet dobálni a krokodilpofájú, kapafogú barátainkra. Hét közepén minden létező hivatalos időjós a tél beköszöntét jósolta vas megyére 50-70 mm esővel, komoly lehűléssel, viharos széllel.
Sebaj, a társaság egy része szombaton rakós botos versennyel a másik fele csülökfőzéssel – iszogatással és persze remek hangulattal készült végig szakadó esőben a vasárnapi pergetésre. Mondhatnánk nem igazán normális a baráti banda, mert lehet itt bármilyen idő, ha az ember fiának viszket a tenyere, mert a pergető bot bele kívánkozik akkor nincs mit tenni: menni kell és a haverokkal ismét ütközni—muszáj!
Szombaton este már lehetett látni az idei év legcsapadékosabb napját fogjuk ki a vasárnappal, de hát kit érdekel ebben a társaságban. Mindösszesen 1 csapat mondta le az időjárásra hivatkozva az „ütközetet”, hozzáteszem ezt meg is lehet érteni. Ők még nem ennyire bolondok, mint az a másik 30 aki itt volt.
Egész éjszaka is dézsából öntötték az égiek az esőt, de ez mit sem számított a reggeli találkozóra már órákkal előtte melegített a társaság.
A Birkás pálinkák kitűnő minősége, sokfélesége elégséges ahhoz, hogy tesztelgessük őket.
Szerencsére a ruha gyártók már feltalálták azon ruhaféleségeket, melyek a vizet és a szelet befelé nem, de a belső párát kiengedik. Így akár locsoló cső alá is be lehet állni, egyáltalán nem számít, az alsó ruházatunk is teljesen száraz marad még úgy is, hogy folyamatos mozgásban van a delikvens. Nem tud beleizzadni a használója, így nem fázik meg. Az aláöltözést a kellemes viseletet biztosító vékony, de nagyon meleg különböző termo csuklyás és csuklya nélküli pulóverek biztosítják.
Magam részéről ezen ruhaneműk nagy részét a szabadidő sportok óriásában Dekatlon áruházban szerzem be, teljesen elfogadható áron kínálja a jobbnál – jobb túra termékeket.
A megfelelő ruhaválasztás nagyon fontos, mert azt hogy valaki a mai világban csak úgy lebetegedjen - kiessen a munkából, nem engedheti meg magának azon felül, hogy nem egy kellemes érzés.

A ruházatnak tudnia kell a víztaszító, szél nem áteresztő, lélegeztető képességet.
Ezen képességek hiányában nem igazán beszélhetünk szabadidős ruháról.
Emlékszem régen ezek hiányában és vastagon felöltözve jártuk a vizek partjait télidőben. Állandóan beleizzadt az ember, beszívta a vizet, gőzölögtünk, mint az Izlandi gejzír, mozogni nem tudtunk bent normálisan, hiszen olyanok voltunk, mint a jóllakott Michelin baba. Ma meg lehelet könnyű és meleg öltözetben könnyedén mozogva egész napos esőben is szárazon letudhatjuk akár az egész napot is a szabad ég alatt. Ma már zoknik hadát sem kell felhúzni, elégséges egy termo ebből is egy jó gore - tex cipővel. Ezek tudatában nem kell a horgászbotjainkat tél elején és zord időkben szögre akasztani.
Nyugodtan hódolhatunk kedves hobbinknak, persze a módszerekkel alkalmazkodva a megváltozott körülményekhez, ha halat is szeretnénk fogni.

Most a csónakokat a kikötőben hagyva 9 órakor kezdtük meg az első 3 órás fordulót szakadó esőben. Jó hangulatból nem volt hiány, hamar elleptük, azaz körbe leptük a tavat. 9,00 kor csobbantak a Zsennyei hullámokban a mű csalik.
Sokat nem kellett várni az első krokodilpofájúakra. Kizárólag mű csalis verseny volt a mai napi, kis halat sem mártogatva sem úszóra nem lehetett feltenni.

Mindig kérdőjel hogy wolfram előke vagy előke nélkül. Előnye – hátránya!
Előkével a mű csalink mozgása erősen lebénul, amit a Csuka, ha nincs nagy kapókedvében észre is vesz és maximum bekövetésig esetleg odakoppintásig jutunk. Ha előke, akkor wolfram előke, ez azért egy elég jó választás mert a hagyományos drótelőkék nagyon sprődök hozzá képest
Ha meg kockáztatunk, akkor erősen bent van a csalink leharapásának veszélye. Erre is volt a mai napon bőségesen példa. Előke nélkül azért szerencsésen kell akadni a horognak ahhoz, hogy ne tudja leharapni a több sorban fogakkal megáldott ragadozó.

Ebben a társaságban mindenki maga méri a halát, abszolút a becsületességen alapszik a „verseny”.
A 2 fős csapatok nagy részének már az első fél órában megvolt a bemutatkozó hala.
A Fehérvári barátunk Németh Tomi rendesen odatette magát, az első 1,5 óránál 5 halat méricskélt már. Persze erre inni is kellett gyorsan egy áldomás. Egyre több volt a 2-3 halat zsákmányolt csapat, az eső meg csak ömlött tovább. Erre mit sem hederítve a jókedv járta be a tó auráját. A tó körüli sétálgatás folyamán azért be- be tértünk 1-1 szívet is melegítő nedűre, majd gyorsan újra ki az esőbe dobálni.
A létező összes műcsalit felvonultattuk, táncoltattuk a ragadozóknak.
Kőrösi Tomi barátunk az őrnagyi vállapos ruhája alatt cserélgette mohón különböző csalijait. Jövőre lesz 70 éves és itt van a másik 29 nem normális között szakadó esőben. Mit lehet erre mondani? …… hm…………
Remélem én is így járok, hogy ilyen egészségnek örvendve, mint Tomi, 70 évesen azon gondolkodjak melyiket is tegyem fel ahhoz, hogy fogni tudjak a krokodilokból. Minden elismerésünk az övé!
Persze fogott is, ja kérem - aki nem issza el!!

Az őszi győztes soproni fiúk Ervin és Jocó is jól álltak, de nem panaszkodhatott 4 halával „öreg barátunk” Takács Tomi és párja Roli sem az első 3 óra után.
A versenyt persze a 2 Tomi vezette 6 fogott hallal, második helyen a Roliék és harmadikon szorosan álltunk mi Norbival, 3 hallal.
Tudtuk ezt a bronzérmet ezzel nem lehet majd megtartani, még halat kell fognunk. Ilyen illusztris hozzáértő társaságban ahol egész évet végig pergető barátok vannak, nem lehet lazítani.
Az élen állókon kívül: Stucky, Imi, Kotyi, fiú Punci, K.Laci, I. Tibi, Frédi, Lackó, a mi Bazsink & Titi, V. Peti, Karcsi, soproni fiúk Csaba & Fecó, H.Andris & fia Máté, Laci & Andris, Tomi & Zsöni és nem utolsó sorban szintén Sopronból Norbi & Kami.
Szóval velük és ellenük nem egy egyszerű mutatvány, de mondhatom ezekkel a fiúkkal lehet igazán el tölteni kellemes napokat a vizek partján ha már pergetésről beszélünk .

Ezt csak az tudja, aki bele tartozik a társaságba, aki itt van évi 3-4 dobálózós találkozón. Horgásztunk mi már együtt az évek alatt gatyarohasztó időben, orkán 70 km es szélben és most brutális esőben is. Semmi nem számít, csak megyünk előre és várjuk mindig a következőt. Az életnek erről is kell szólnia, fel kell töltődni, fújni kell egyet azokkal, akik kedvesek nekünk, akikkel egy húron pendülünk. Más ezt úgy sem értené meg, mi is ez?!

Mi mindig tudunk a másik halának örülni és bosszankodni azon, ha a másiknak lefordul vagy csak kapásig jutott el. A győzteseknek gratulálni és a szemébe mondani, legközelebb kikapsz! - visszakapod! – de most gyere, igyunk egyet.
A horgászás és a horgászversenyzés egy életforma. Ennyi idősen nem fogunk és nem is akarunk megváltozni. Rendben is van ez így csak sokáig tehessük mindezt, hódolhassunk egészségben ennek a remek sportnak. A szülőknek is minél jobban ösztönözni kellene a gyermekeiket a sportolásra ezen belül is a természet közeliekre, mint hasznos hobbira, a sok számítógép és agyakat letompító mozgáshiányos időtöltés helyett. Ez mindennek és mindenkinek hosszú távon a hasznára válik.
Nem kell megijedni, mert rossz idő van, akkor is meg lehet találni azt a pár órát hasznosan eltölteni a természetben valami értékes foglalkozással. Ha meg az idő is jó, akkor meg pláne nem a flaszteren kell kirakatokat nézegetni és plázáztatni a gyerekeket.

Az ütközet második 3 órás fordulója előtt bőséges csülkös, sült csirkecombos & kolbászos menüt vettünk magunkhoz, mondhatnánk dobtunk a lovaknak, remek alkohol tartalmú italok társaságában.
Majd vissza a szakadó esőbe, de ekkor már a szél is kezdett felerősödni csakhogy az érzés meg legyen. Minden hal kapókedvének jót tesz, de a ragadozó halakénak feltétlen a sötétedés előtti óra. Ezt mindig kihasználjuk, ha versenyről van szó, most sem tettük másként. Jó is volt, sok csukatábornok esett el ebben az időszakban. A verseny legnagyobb hala 78 cm es csu is most adta be a derekát Bazsika twister mű csalijára. A mai napon ebben a frontokkal agyon tűzdelt időben a ragadozók nagyon finoman és finnyásan ettek, eszegettek. Ennek ellenére a verseny végére kerek 40 db ot zsákmányolt a társaság, amik mindnyájan természetesen visszanyerték szabadságukat egyelőre, hisz a napijegyes pecások már fenik rájuk a fogukat. Nagy többségük a karácsonyi asztalon végzi, de hát halat enni is jó, egészséges is és mindig mindent nem kell visszaengedni. Persze a mértékletességet jó betartani, mert mi marad egy nem ilyen intenzíven telepített vízben mint Zsennye, ha minden halat elhordanának a horgászok.
Sajnos sok a károkozó is, gondolok itt a túlszaporodott kormoránra és az ész nélkül visszatelepített vidrára. Az általuk okozott mérhetetlen károkat (európa szerte) persze nem térítik meg a velük szimpatizálók, visszatelepítők.
Kell ez is a színes élővilágba, na de ennyi ???
A hódot is megemlíthetnénk ezek között nyugodtan, de az nem halat eszik, az „csak” gátakat hoz létre, vízi torlaszokat emel és erdőket írt ki. Okozva ezzel folyamatos munkát a vízügynek, teremtve költségeket és persze ezzel sok élőlény élőhelyét teljesen vagy részben tönkretéve. Kanadába is betelepítették és mára már a világ legnagyobb hód populációja található a Kanadai rezervátumban, okozva mérhetetlen károkat a természetben. Nem bírnak velük, kiírhatatlanná váltak, a természetet ahol tevékenykednek teljesen letarolva, megsemmisítve, több száz éves erdőket eltüntetve.

- A versenyt végül magabiztosan a 2 Tomi (Németh & Kőrös) nyerte 7 db hallal 338 cm összteljesítménnyel.
- Az ezüstérmesek szoros csatában remek hajrával Bilák Lackó & Frédi 4 db csu-val 223 cm el lettek.
- A bronz ezúttal Takács Tominak & Balázs Rolinak jutott szintén 4 db csu-val 210 cm el.

A további méretek 208-199-183-162-159 hogy érzékeltessem a verseny kiélezettségét.
Ezen a spartakiádon is mindenki nyert, jó volt & újra megtennénk az időjárástól függetlenül.
Viszláttal búcsúzott mindenki a mai napon erőt gyűjtve a soron következő hét munkás megpróbáltatásaira.

Hajrá

levi
Hozzászólások
Még nem küldtek hozzászólást
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
ENERGETIKAI FEJLESZTÉS A FISH FARM KFT. TELEPHELYÉN

07.00 – Napnyugtáig
(legkésőbb 20.00 óráig)

Éjszakai nyitva tartás:
(Májustól - Szeptember végéig)
Péntek – Szombat
20.00 – 06.00 óráig

Éjszakai horgászat
Éjszakai horgászat a
téli nyitva tartás alatt!