Navigáció

· Vendégházak
· Galéria
Akciónk folytatódik!

Gyűjts össze 5 db, békés halas azonos fajta napijegyet és hozd vissza.
A hatodik alkalommal megvendégelünk egy horgászatra.

További információ:

Regisztráció

Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
Legények a gáton 24órás páros, finomszerelékes verseny 2010. Június 5-6.
Versenyek
Legények a gáton 24 órás páros verseny

A verseny helye Magyarország egyik leghíresebb fürdő városában Sárváron található u.n. téglagyári tó.
A tó körülbelül 4-5 ha , a keleti oldalát erdőligetes a nyugatit nádassal szegélyezett rendezett stégekkel ellátott partoldal jellemzi.
Átlag vízmélysége 1,2-1,5 méter. A tó mellett csörgedező Gyöngyös patak táplálja azaz szinte állandó a vízállása, hiszen a Gyöngyös patak segítségével szabályozzák a vízszintet.
A Sárvári egyesület kezelésében van ez a szép jól megközelíthető tavacska 2005-től amióta az egyesület ( 200 fő feletti taglétszám) kilépett a vas megyei szövetségből és saját maga tartja karban , telepíti egy másik tóval a Csónakázó tóval együtt a helyi pecások megelégedésére.
A versenyt megelőzően tavasszal volt ebben az évben egy komolyabb telepítés ahol keszegféléket és pontyokat telepített az egyesület.
Most nem a legszerencsésebben (a verseny miatt) a versenyt megelőző nap (péntek) délután lett újra 5q ponty (0,8-1,5 kg-os) telepítve a tó kb.20 fokos vízébe.
Erről nem tehettek a szervezők, hiszen a versenyt megelőző hetekben uralkodó mostoha időjárási körülmények miatt a tógazdaság kénytelen volt a halat most szállítani és nem a tervezettek szerint, azaz a verseny utáni héten. Szerencsére ez végül jól sült el, bőven lehetett a frissen telepített halakból fogni igaz csak vasárnaptól. Na, de ne menjünk ennyire előre.
A 12 óra körüli regisztráció után, szabályismertetés és sorsolás következett a 4x6 órás fordulókra meghirdetett versenyre.
A sorsolás érdekessége, hogy az első 7 húzó csapat egymás után húzta ki a rajtszámokat, azaz 1,2,3,4…stb tehát a húzási, azaz nevezési sorrendben ültünk le. Ennek mekkora az esélye???? A kettős egyesületünktől (Fishfarm – Savaria /volt Munkás/ ) két csapattal neveztünk.
Az egyik a Bilák Laci- Takács Tomi, a másik a Geröly Titi és jó magam párosokkal. A sorsolás úgy hozta, hogy külön szektorba került a két csapatunk. Mindkét szektor elég erősre sikerült tehát a jó szereplésért meg kellett izzadnia minden csapatnak.
A hagyományokhoz híven Pápáról is több jó erőket felvonultató csapatok neveztek, ebből három csapat a mi szektorunkban rendezkedett be a 24 órás versenyre. A szervezők alaposságát igazolva 2-2 helyenként ültették le a mezőnyt, azaz így minden csapat szinte szélső helyen ülhetett.
Nálunk ( a hét eleji viharnak köszönhetően) egy elsodort 5 méteres fa ág okozott némi bonyodalmat, de a rendezők (Bazsi és Zoli) pillanatokon belül hoztak egy csónakot és sikerült a vízből pár perc alatt kiemelnünk.
Alapjában véve mi az apróbb halakra rendezkedtünk be annál is inkább mivel már kétszer indultunk ezen a kellemes versenyen és némi tapasztalattal rendelkeztünk a vízről.
Persze tudtuk, hogy a frissen telepített pontyokkal valószínűleg számolni kell. Éppen ezért a kezdést jelző dudaszó után két távolságra, rakós és match botra is keményen bealapoztunk.
A match bot távot 35-38 méterre lőttük be, hiszen ezen a távon volt kb az a mesterséges faágakból összehordott akadó, amit a tó üzemeltetői helyeztek el, abból a célból, hogy a halaknak legyen búvóhelyük. Ráadásul itt találtunk egy 10 cm-el mélyebb szakaszt, amit a hal intenzívebb mozgásának tudtunk be.
Ilyen akadó minden hely előtt található általában 25-40 méteres távolságokon. Ezek mindenképpen jó haltartó helyek, amit a halak fordulása és ugrálása is mutatott.
Persze ennek meghorgászásának megvan a nehézsége is hiszen nagyon könnyű feldobni az ágakra és akkor jöhet a szerelés. Ha nagyon közel pecázik valaki az ágakhoz, akkor pedig a megakasztott jó hal azonnal tudja az irányt- ez az ő lakása, ő van otthon.
Az etető anyag, amit mi használtunk az jó barátom a négyszeres egyéni magyar és csapat világbajnokunk által készített, Katus Super névre hallgat. Ezt az etető anyagot sokszor használjuk a zsennyei versenyeken is nem kis sikerrel. Mindenkinek tudom ajánlani főleg nagyobb testű halak horgászatára. Az első fordulóban rakós boton Titi az 1-3 dkg-os dévéreket volt kénytelen fogni mivel a matchbot sem kényeztetett el minket sokkal szebb halakkal. Nekem itt az első 6 óra 3-6 dkg –os dévérekről 1-1db 10 dkg-os kárászról és 1 db 1,3kg-os pontyról szólt.
Az eredményünk 6,370 gr lett, de amelyik csapat a szektor kettest a mi szektorunkban behúzta az 6 db halból fogta meg a közel 6 kg-os mennyiségét. Nekünk ehhez kb 150 db hal kellett.
A másik szektort az egyesületeink másik csapata nyerte magabiztosan. A második fordulóban (20-02 ig) sajnos nagyon pechesen horgásztunk. Szákolás előtt társamnak 3 pontya is elment szákolás előtt. Ez főleg a jobbról és balról is vízbe lógó bokroknak volt köszönhető melyekkel a későbbiekben is sokat kínlódtunk.
Az éjszaka nagyon kapástalan volt az egész tavon és az járt jól, aki egyértelműen kiülte a nagyobb testű halakat. Ekkor már rakós botokon is jelentkeztek a pontyok és nagyobb (50-60dkg) kárászok.
Nekünk ez a 30-50 perceket várok egy kapásra, nem megy, nem bírunk ennyit nézni ki a fejünkből, pedig most ez volt a célravezetőbb. Az elengedett halaknak és a hibás taktikának köszönhetően csak 3-ast tudtunk horgászni.
A szektor 1-et a tapasztalt „öreg rókák” Szalay Feri (fishfarm she) és Zsámboki Pista hozta teljesen megérdemelten szép nagy halakkal. A másik szektor is érdekesen alakult, hiszen a Tomiék sem nyerték a szektorukat. A Jakab –Gáspár páros hozta a szektor 1-est rakós bottal. Jött a harmadik 6 óra amitől kezdve mi tudtuk hogy többet nem hibázhatunk és csak a szektor 1 –es a jó eredmény, ha zsinórban harmadszor is szeretnénk megnyerni a Legények a gáton kupát! Ennek megfelelően és drukkoló táborunk nem kis buzdítására, levonva szektorunk fogási tapasztalatait ráerősítettünk a pontyok megfogására. Nem kis örömünkre szolgált a Pici Zsöni palacsintája, Liszti Gergő segítőkészsége, Norbi-Tomasz-Szili és Bazsi buzdító szavai és Palotás Józsi viccei. Jó társaságban a peca is jobban megy! Most már mindketten csak a matchbotra koncentráltunk ezen belül is bekeményítettük a szerelésünket.
Az úszó méretnek a minimuma 12 a maximuma a 16 volt széljárástól –vízáramlástól függően.
Match botokon a Cralussó úszóit használom már csak kizárólag 4 éve. 5 éve a megálmodójuk Klárik Karcsi adott a különböző típusokból egy csokorral kipróbálásra, nekem bejött.
Ezekben az úszókban még nem csalódtam, jól szállnak, nem görbülnek el, a kalibrációval hamar és gyorsan lehet alkalmazkodni az időjárás változásaihoz és rendkívül strapabíróak.
Egyszóval nem tudok róla rosszat mondani az elmúlt évek tapasztalatai alapján. A gyártónak és a horgász boltosoknak talán az a gondja, hogy nem megy tönkre. Vissza térve a szerelékre, a főzsinórunk 20-as az előkék 18 –sok voltak. Horognak a Kammasan 611 –es horgait használtuk 12 és 10 –es méretekben. Csali 6-8 szem csonti és kukorica szendvics volt. Etető anyagként továbbra is a Katus supert lőttük csemegekukoricával, és csontival megspékelve.
Ez a fordulónk annyira jól sikerült, hogy a pontyok láthatólag meg találták már nagyjából a helyüket az új közegükben és elkezdtek mohón táplálkozni. Azok szerepeltek innentől kezdve jól, kik ezt észre vették és pontyos irányt vettek. Ezt a mi két csapatunk időben felismerte és nekünk a mezőny addigi legtöbb halával 22250gr-al sikerült egyest pecáznunk úgy, hogy csak 4 órát horgásztunk a 6-ból mert attól tartottunk hogy nem fog hal maradni az utolsó 6 órára. A fent maradó 2 órát szerelék állításra, szerelésre, etetésre használtuk ki. Ebben a fordulóban 10-12 pontyot vesztettünk a part szélén található bokrok miatt. A másik szektort ismét a Jakab-Gáspár páros nyerte és második csapatunk a Takács –Bilák páros a szektor kettest húzhatta be. Ekkor az élen a mi két csapatunk állt már pont azonossággal, de nekünk a súlyunk jóval jobb volt. Így már sikerült ledolgoznunk az éjszakai hibát és újra a mi saját kezünkben volt a sorsunk.
Tudtuk, ha az utolsó fordulóban sikerül 1-est pecázni akkor legrosszabb esetben is súllyal sikerül megnyernünk harmadszorra is a versenyt. Persze a dobogóért is nagy harc folyt és nem volt mindegy, hogy milyen irányban alakul az utolsó embert próbáló forduló. Az utolsó hat órában azonban nem úgy indult ahogyan terveztük.
Az első ½ óra maszatolással telt és pár jobb testű (15-30 dkg-os ) dévér elejtésén kívül nem volt más esemény a mi helyünkön.
A másik szektorban viszont a Tomi-Laci már a második pontyukat zsákolták be. Látszott, hogy Ők is belehúznak és meg szeretnék természetesen nyerni a versenyt, azaz nem adják könnyen a bőrüket.
Persze ez így is van jól, nem pedig úgy ahogyan két csapat is gondolta és 1 óra elteltével feladták a versenyt mivel már nem volt esélyük a jó eredményre. Mindenki nem lehet dobogós!
Ez a sportszerűség miatt sem járja + ez befolyásolja az eredmény alakulását. A verseny eredményeknél ezt láthatjátok a nullázásokból.
Aki le ül annak már el kellene tudnia dönteni hogy ha benevezett ,akkor megtiszteli a többi résztvevőt azzal hogy végig horgássza becsülettel és az redményhirdetésen megtapsolja azokat akik őt illetve csapatát esetleg legyőzték. Ennyi intelligenciát megérdemelnek a versenyek, szervezőik és a résztvevők. Természetesen az egészségügyi körülmények rosszul alakulása ezt felül írja, de itt most ez szóban sem jöhetett. Ez van.
Vissza a versenyhez:
A Tomiék továbbra is húzták a halat és mi bíztunk az etetésben (persze sok minden mást nem is tehettünk már) ami be is jött.
Az első óra végén Titi már fogott két pontyot és attól kezdve felváltva fogtuk az 1-1,5 kg-os egyedeket. Ez a végéig így ment és már tudtuk, hogy ez bizony a sok bokorba ment és leakadt hal ellenére is 30 kg körül lesz.
A másik oldalon sem hozott meglepetést a mérlegelés így sikerült kettős Fishfarm-Savaria (volt vas megyei munkás) sikert elérnünk. Egy jó hangulatú verseny ért véget az eredményhirdetéssel. Ősszel ezen a vízen egy 24 órás feederbotos versenyről gondoskodnak a szervezők.
Köszönet a szervezőknek a sikeres verseny rendezéséért, az éjszakai kellemes bográcsgulyásért, a vas népékért, a többi csapatnak a kitartásáért (2 kivétellel).

Kormorán és szemétben mentes vizet kívánok mindenkinek!

Hajrá Fish farm, hajrá Savaria!

levi

#1 | T. zolika - június 08 2010 15:29:34
Grat!!
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.

TÁBOROK

Január 1-től - Március 31-ig :

HÉTFŐ SZÜNNAP

Éjszakai nyitva tartás:

(Májustól - Szeptember végéig)
Péntek – Szombat
20.00 – 06.00 óráig

Éjszakai horgászat
Éjszakai horgászat a
téli nyitva tartás alatt!